menu
  1. 社会福祉法人 親愛会 トップ
  2. ブログ
  3. クローバー見つけたよ

ブログ

クローバー見つけたよ

  • LINEで送る
  • このエントリーをはてなブックマークに追加
クローバー見つけたよ

ミッテアネックスでは幼稚園がお休みの日に預かり保育をしています。この日は天気が良かったため、近隣の公園に行きました。「〇〇こうえんいったことあるよ」「こうえんいったらなにしようかな?」と楽しみにしている子どもたち。公園に着くとシャボン玉やかくれんぼをしたり、シロツメグサやクローバー、虫を見つけて喜んでいました。「よつばのクローバーあったよ」「みせて」とお友だちとのやり取りを楽しんだり、「ちょうちょがのっているずかん、いえにあるんだよ」と嬉しそうにお話ししてくれる姿もありました。たくさん遊んでお腹が空いたようで、お弁当の時間になると「おいしいね」「きょうは〇〇がはいっているんだよ」「いっしょだね」とお友だちとの会話を楽しみながら、笑顔でお弁当を食べていました。 

1日ミッテアネックスで過ごす日も、色々な経験が出来るように、近隣に散歩にいったり、お友だちとのやり取りを楽しめるような遊びや活動を取り入れ、楽しく過ごせるようにしていけたらと思っています。 
スクリーンショット 2023-06-30 22.51.07.png
Mitte Annex offers childcare services on days when the kindergarten is closed.
Since the weather was fine that day, we went to a nearby park.
The children were looking forward to the park, saying, "I have been to the park before.
The children were looking forward to it.
When they arrived at the park, they played soap bubbles and hide-and-seek, and were happy to find white clover, clovers, and insects.
They enjoyed exchanging comments with their friends such as "I found a four-leaf clover," "Let me see it," and
"There's a butterfly in a book in my house," they said happily.
They seemed to be hungry after playing a lot, and when it was time for lunch, they ate their lunch with smiles on their faces,
enjoying conversations with their friends, saying, "It's delicious," "Today it contains 00," "We are the same," and so on.

We hope to make the day spent at Mitte Annex as enjoyable as the day spent at the school
by taking walks around the neighborhood, and by incorporating play and activities that allow children to enjoy interacting with their friends so that they can have various experiences.

「クローバーみつけたよ」ミッテアネックスでは幼稚園がお休みの日に預かり保育をしています。この日は天気が良かったため、近隣の公園に行きました。「〇〇こうえんいったことあるよ」「こうえんいったらなにしようかな?」と楽しみにしている子どもたち。公園に着くとシャボン玉やかくれんぼをしたり、シロツメグサやクローバー、虫を見つけて喜んでいました。「よつばのクローバーあったよ」「みせて」とお友だちとのやり取りを楽しんだり、「ちょうちょがのっているずかん、いえにあるんだよ」と嬉しそうにお話ししてくれる姿もありました。たくさん遊んでお腹が空いたようで、お弁当の時間になると「おいしいね」「きょうは〇〇がはいっているんだよ」「いっしょだね」とお友だちとの会話を楽しみながら、笑顔でお弁当を食べていました。1日ミッテアネックスで過ごす日も、色々な経験が出来るように、近隣に散歩にいったり、お友だちとのやり取りを楽しめるような遊びや活動を取り入れ、楽しく過ごせるようにしていけたらと思っています

  • LINEで送る
  • このエントリーをはてなブックマークに追加
PAGETOP